اخبار

  • 1149
  • 101 مرتبه
  • 1398/11/08

تنها دودهم درصد از موقوفات کشور به حضرت زهرا(س) اختصاص دارد/ مهر فاطمی؛ الگوی موفق وقف مشارکتی

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف:

تنها دودهم درصد از موقوفات کشور به حضرت زهرا(س) اختصاص دارد/ مهر فاطمی؛ الگوی موفق وقف مشارکتی

حجت‌الاسلام نوروزپور با اشاره به تعداد اندک موقوفات مربوط به حضرت زهرا(س)، الگوی وقف مشارکتی همچون موقوفه مهر فاطمی را راهکاری مناسب برای جبران این کمبود معرفی کرد.

به گزارش ستاد اطلاعرسانی موقوفه مهر فاطمی، حجت‌الاسلام نوروزپور با بیان‌اینکه از میان موقوفات کشور تنها ۵۵۴ موقوفه یعنی معادل دو‌دهم درصد، به حضرت زهرا(س) اختصاص دارد، گفت: می‌توان با وقف‌های مشارکتی همچون موقوفه «مهر فاطمی» در مشهد مقدس این کمبود را کاهش داد.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه افزود: با توجه به کمیت پایین موقوفات ثبت شده با نیات فاطمی، لازم است خیران نیک اندیش نسبت به ثبت موقوفات جدید برای آن حضرت اهتمام داشته باشند.


وی موقوفه «مهر فاطمی» در مشهد مقدس را یکی از وقف‌های ارزشمند با نیت احیاء و بزرگداشت فاطمیه معرفی کرد و افزود: متدینان شهر مشهد با ایجاد موقوفه مهر فاطمی، اقدام به خریداری پاساژی به صورت سهامی و در قالب وقف مشارکتی کرده اند؛ بدین ترتیب که هر کس به قدر وسع مالی، سهام خریداری کرده و آن را وقف می‌کند.


حجت الاسلام نوروزپور با بیان اینکه این پاساژ در حال حاضر خریداری شده و درآمد آن برای مراسم‌های حضرت زهرا (س) در شهر مشهد هزینه می‌شود، تصریح کرد: هموطنانی که علاقه‌مند به وقف مشارکتی هستند، می‌توانند به این طریق اقدام به ایجاد موقوفه با نیت بزرگداشت مقام حضرت فاطمه(س) و ترویج فرهنگ فاطمی کنند.


مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف در رابطه با برنامه این سازمان برای تشویق خیرین به وقف در حوزه‌هایی همچون عزاداری فاطمی و تعظیم شعائر آن حضرت، خاطرنشان کرد: ما به واقفان و خیرانی که تمایل به وقف دارند، پیشنهاد می‌دهیم به حوزه‌های کم‌تعداد، توجه و از راهنمایی اتاق‌های مشاوره در امامزادگان و بقاع متبرکه استفاده کنند./

 

منبع: خبرگزاری شبستان

فایل های پیوست

Copyright © 2024, All Rights Reserved.