اخبار

  • 1180
  • 150 مرتبه
  • 1395/09/03

آغاز مشارکت مردمی در نخستین موقوفه گروهی برای حضرت زهرا(س)

آغاز مشارکت مردمی در نخستین موقوفه گروهی برای حضرت زهرا(س)

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مشارکت در موقوفه مهر فاطمی آغاز شده و همه می‌توانند در این وقف دسته جمعی سهیم شوند.

 

به گزارش ستاد اطلاعرسانی موقوفه مهر فاطمی، حجت‌‌الاسلام جمال ایزدی امروز در نشست خبری دهه وقف در اداره کل اوقاف خراسان رضوی اظهار کرد: از آنجا که وقف‌های بزرگ نیازمند سرمایه فراوان مالی است و از طرفی شیفتگان و محبان اهل بیت(ع) در هر سطح و توان مالی علاقه‌مندند تا برای وقف حضرت زهرا(س) کاری انجام دهند، پیشنهاد تشکیل اولین وقف گروهی به نام آن حضرت مطرح شد.

وی افزود: قصد داریم با جمع‌آوری سرمایه‌های اندک اما ارزشمند محبان آن حضرت، اولین وقف گروه با همراهی هزاران واقف خیراندیش برای حضرت زهرا(س) ایجاد شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی ادامه داد: به این منظور قرار است مجتمع مهر فاطمی با همت واقفین فاطمی در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع و با زیربنایی حدود 5600 متر مربع در 7 طبقه که دارای 17 واحد تجاری و 28 واحد اقامتی و 2 طبقه پارکینگ است وقف حضرت زهرا(س) شود.

حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد: برای این طرح 320 هزار سهم که هر کدام 50 هزار تومان ارزش دارد، در نظر گرفته شده و عموم مردم می‌توانند از یک سهم تا هر چند سهم را که بخواهند خریداری کرده و در این وقف گروهی سهیم شوند. برای کلیه افرادی که در این طرح مشارکت داشته باشند وقف‌نامه و سند وقف تنظیم خواهد شد.

وی تاکید کرد: درآمد و عواید این موقوفه صرف حمایت و کمک به هزینه‌های برگزاری اجتماع عزاداران فاطمی در شهادت حضرت زهرا(س) در مشهد، حمایت و کمک به هزینه مراسم جشن ولادت حضرت زهرا(س)، حمایت و کمک به هزینه برنامه‌های ترویج فرهنگ فاطمی اعم از تحقیق و پژوهش، آموزش، نشر و تولید کتاب و سایر آثار فرهنگی و همچنین ترویج فرهنگ وقف حضرت زهرا(س) به تشخیص متولیان خواهد شد.

معاون اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: همچنین درآمد و عواید این موقوفه صرف حمایت و کمک به هزینه‌های اعزام مبلغ در ایام فاطمیه در شهر مشهد و حومه با رویکرد ترویج فرهنگ فاطمی و تبلیغ و ترویج موقوفات حضرت زهرا(س) و کمک به ایجاد موقوفات حضرت زهرا(س) در سایر مناطق استان خراسان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اولین واقف این موقوفه، آیت‌الله علم الهدی، امام جمعه مشهد بوده و پس از آن تنی چند از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در این طرح مشارکت کرده‌اند؛ هم‌اکنون نیز اقشار مختلف مردم می‌توانند به این وقف عظیم بپیوندند.

حجت الاسلام ایزدی یاداور شد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دفتر این موقوفه در حد فاصل خیابان صاحب‌الزمان 23 و 25  یا نشانی اینترنتی www.mehrfatemi.ir  مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 05137131818 تماس حاصل نمایند. 

 

منبع: ایسنا

فایل های پیوست

Copyright © 2024, All Rights Reserved.