اخبار

  • 1184
  • 80 مرتبه
  • 1397/03/07

وقف؛ پشتوانه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

وقف؛ پشتوانه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مسئول امور مبلغان موقوفه مهر فاطمی با بیان اینکه امنیت، ماحصل تفکر شهدا است، نسبت به ایجاد وقف در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.

 به گزارش ستاد اطلاعرسانی موقوفه مهر فاطمی، حجت الاسلام سیدهادی منوری، مسئول امور مبلغان موقوفه مهر فاطمی در نمایشگاه قرآن مشهد گفت: کشور ما همانند کشورهای دیگر است با این تفاوت که امنیت امروز در ایران ثمره خون شهیدانی است که جان خود را برای اسلام و دفاع از ارزش ها نثار کردند.
وی با بیان اینکه خودکفایی و پیشرفت امروز را مدیون خون شهدا هستیم، ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین جوانان و نوجوانان یک ضرورت است زیرا این فرهنگ باکری‌ها و قاسم سلیمانی‌ها و مدافعان حرم را تحویل جامعه داده است.
مشاور وقف غرفه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نمایشگاه قرآن مشهد با اشاره به اینکه کشوری که شهادت دارد پیروز است، تصریح کرد: شهادت رشد و بالندگی دین است و با وجود سرداران و جوانان شهادت طلب همواره امنیت اسلام و شیعه حفظ خواهد شد.
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند حمایت مالی است
وی اظهار کرد: وقف در حوزه ایثار و شهادت با هدف ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت نیز زمینه را برای نشر آثار دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه در این حوزه، تحقیق، پژوهش و ... فراهم می‌کند.
حجت الاسلام منوری اضافه کرد: بر همین اساس برای اولین سال در غرفه مشاوره وقف اداره اوقاف ترویج وقف ایثار و شهادت در نمایشگاه قرآن و عترت انجام می‌شود.
مشاور وقف اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نمایشگاه قرآن مشهد تصریح کرد: برای اینکه همه افراد از هر طبقه اقتصادی بتوانند در سنت حسنه وقف سهیم شوند و به جمع واقفان بپیوندند طرح وقف مشارکتی ایجاد شده که از آن جمله می توان به وقف در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد.
موقوفه‌ای با ۳۲۰ هزار واقف
وی، وقف در راستای ترویج فرهنگ فاطمی را از دیگر موارد موقوفات مشارکتی برشمرد و اظهار کرد: موقوفه مهر فاطمی با ۳۲۰ هزار سهم ۵۰ هزار تومانی شامل ۲۷ واحد مسکونی و ۱۶ واحد تجاری بزرگترین موقوفه حضرت زهرا(س) به شمار می‌رود.
مسئول امور مبلغان موقوفه مهرفاطمی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار سهم از این موقوفه به ارزش حدود سه میلیارد تومان واگذار شده است.
حمایت از نخبگان با وقف علمی
وی گفت: علاوه بر موقوفه مشارکتی مهر فاطمی، وقف جمعی علم و فناوری با نیت حمایت از نخبگان، طرح‌های دانش بنیان و در راستای پیشرفت علمی کشور از دیگر مواردی است که در غرفه مشاوره وقف ترویج می‌شود.

 

منبع: ایکنا

 

فایل های پیوست

Copyright © 2024, All Rights Reserved.