اخبار

  • 6387
  • 75 مرتبه
  • 1402/08/23

سومین جشنواره گوهرفاطمی در مشهد به پایان رسید

سومین جشنواره گوهرفاطمی در مشهد به پایان رسید

سومین جشنواره گوهر فاطمی که با موضوع عفاف و حجاب با همکاری قرارگاه شمال شرق ارتش و ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در حال برگزاری بود با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در آئین اختتامیه جشنواره گوهرفاطمی، امیر سرتیپ رضا آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش اظهار کرد: به برکت وجود انقلاب اسلامی و تدابیر امام و مقام معظم رهبری به عنوان فردی که هم زمان قبل از انقلاب را دیده، بعد از انقلاب در جریان امور بوده و اکنون نیز خدمتگزار این انقلاب است با قدرت تمام عرض می‌کنم اگر امروز می‌گویم ارتش ما انقلابی است می‌توانم با دلایل زیاد آن را اثبات کنم همین جشنواره گوهر فاطمی که مزین به نام فاطمه الزهرا است یکی از همین ادله‌هاست.

 
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش ادامه داد: در برگزاری این جشنواره از فرماندهان عالی رتبه تا مسئولان ادارات مرتبط با عفاف و حجاب با ما همکاری کردند تا این جشنواره پر از معرفت با حضور علاقه مندان به عفاف و حجاب با شکوه برگزار شود.برگزیدگان بیش از ۵ استان از نزدیک در جشنواره حضور دارند و تعدادی نیز به دلایلی نتواستند حضور فیزیکی داشته باشند.
 
تلاش بی نتیجه دشمن در جبهه حجاب
 
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش با بیان این مطلب که به اهمیت عفاف و حجاب آن جایی پی می‌بریم که بررسی کنیم دشمنان برای از بین بردن آن چقدر برنامه ریزی و هزینه کرده اند بیان کرد: اگر تاریخ را بررسی کنیم می بینیم از زمان رضا خان با وجود تصویب قانون برای منع استفاده از حجاب و جدا سازی زنان ایرانی از این ارزش اسلامی این موضوع با مقاومت مردم به جایی نمی‌رسد و رژیم کوتاه می‌آید.
 
امیرسرتیپ عباس فلاح ادامه داد: در فعل و انفعالات دهه‌های اخیر از زمان شکل گیری انقلاب دشمن همه راه‌ها رفت و از همه امکاناتش بهره گرفت تا به خیال خود انقلاب را محو کند اما هر بار چه از ابتدا که مشکلات فرقه‌ای را راه‌اندازی کرد چه با اجیر کردن صدام چه تحریم‌ها و چه سال‌های اخیر که دست گذاشت روی بحث حجاب و نقش زن در جامعه فکر می‌کرد به نتیجه‌ای برسد که دیدیم هیچ کدام از این‌ها به جایی نرسید که علت آن پیروی مردم از رهنمودهای امام و رهبری در جامعه ای اسلامی است.
 
وی افزود: امروز تاکید استکبار جهانی بر تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب است و بسیار تبلیغات گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف دارد و فکر می‌کند زنان ما را می‌تواند از ارزش‌های انقلاب اسلامی جدا کند و به هدفشش برسد که به لطف خدا تا به امروز به این هدف نرسیده است.
 
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: جشنواره عفاف و حجاب نمادی است از فعالیت‌های فرهنگی در ارتش جمهوری اسلامی که در حال اجرا است، طرح‌های مصباح نیز که در چند سال اخیر اجرا کردیم همراه با اقدامات فرهنگی دیگر در حال انجام است که توانسته تاثیر خود را در بین خانواده‌های ارتش بگذارد و باعث بصیرت افزایی شود، مشاهده کردیم که در اتفاقات این چند سال خانواده‌های نیروهای مسلح کمترین ضربه را از دشمن خوردند و کوچکترین اشکالی به کار آن‌ها وارد نشد. انتظار از منتخبین جشنواره این است که ضمن حقظ ارزش‌های دینی تلاش کنند آن‌ها را به سایرین منتقل کنند و در جهاد تبین پیش قدم باشند.
 
آماری از جشنواره سوم
 
رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور نیز در این مراسم گفت: این جشنواره با حضور ۲۲ یگان زیر مجموعه قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین دستجردی افزود: ۱۳۲ اثر در ۱۳ حوزه عفاف و حجاب به جشنواره ارسال شده که در بخش های آموزش و پژوهش، سرود، فیلم کوتاه، آثار و محصولات فرهنگی، پویانمایی، اینفوگرافی، شعر، دلنوشته، نقاشی، مقاله و بانوی برتر حجاب به رقابت پرداختند که در پایان ۳۰ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.
 
گفتنی است؛ در پایان مراسم اختتامیه سومین جشنواره گوهرفاطمی از برترین‌های بخش های مختلف این جشنواره تقدیر شد.

فایل های پیوست

Copyright © 2024, All Rights Reserved.