اخبار

  • 6395
  • 135 مرتبه
  • 1402/10/10

طرح مهر فاطمی سازمان انتقال خون آغاز شد

طرح مهر فاطمی سازمان انتقال خون آغاز شد

طرح اهدای خون با عنوان مهر فاطمی در کشور آغاز شد و در مشهد پایگاه اهدای خون سناباد به بانوان جهت اهدای خون اختصاص یافت.

به گزارش موقوفه مهر فاطمی و به نقل از مرکز انتقال خون خراسان رضوی، مصطفی مهدوی ارفع از برگزاری پویش اهدای خون مهر فاطمی خبر داد و گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام ولادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در روز سه شنبه مورخ 12 دی ماه سال جاری پایگاه اهدای خون سناباد ویژه بانوان اختصاص یافت و از همه ی بانوان و زنان درخواست نمود با حضور در این پایگاه بار دیگر نقش مهم زن ایرانی را در جامعه به جهانیان نشان دهند. وی هدف از این پویش را تأثیر در نگرش دختران و زنان نسبت به‌ ضرورت و حیات‌ بخش بودن اهدای خون عنوان کرد.
مهدوی ارفع در ادامه افزود: بانوان در تمامی ابعاد زندگی از مشاغل و اصناف حمایت خود را از خانواده، فرهنگ و سلامت نشان داده اند چنانکه بسیاری از بانوان در مشاغلی چون معلمی، پرستاری، مشاوره و امدادگری شاغل هستند و در خانواده نیز نقش مهمی در مراقبت از سلامت و ترویج رفتارهای سالم ایفا می‌کنند.
سرپرست روابط عمومی خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: متأسفانه با وجود مشارکت مناسب مردم در اهدای خون، سهم مشارکت بانوان در این زمینه در ایران بسیار پایین است به نحوی که تنها حدود ۵ درصد از اهداکنندگان خون در سراسر کشور را دختران و زنان تشکیل می‌دهند.
مصطفی مهدوی ارفع با اشاره به توجه ویژه سازمان به بهبود سطح مشارکت بانوان در امر اهدای خون گفت: اگر یک زن در خانواده به جمع اهداکنندگان خون بپیوندد، در فرهنگ سازی این امر انسان دوستانه میان دیگر اعضای خانواده و جامعه، بسیار تأثیرگذار خواهد بود و این امر را خلاف روحیه بانوان ایرانی که در تمامی فعالیت‌های انسانی، ارزشی و خیرخواهانه پیشتاز هستند، دانست و افزود: دلیل اصلی این عدم استقبال، برخی باورهای نادرست در مورد اهدای خون بانوان است.
شایان ذکر است پویش مهر فاطمی با شعار بانوی ایرانی نبض زندگی و اهدای خون در استان خراسان رضوی هم ‌زمان با سراسر کشور، با همکاری بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا علیه السلام  برگزار می‌شود.

فایل های پیوست

Copyright © 2024, All Rights Reserved.