اخبار

  • 6405
  • 125 مرتبه
  • 1402/10/11

ترویج وقف موجب ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی بیشتر در جامعه می‌شود

ترویج وقف موجب ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی بیشتر در جامعه می‌شود

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وقف یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در دین مبین اسلام است که توسعه و ترویج بیش از پیش آن موجب ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی بیشتر در جامعه می‌شود.

به گزارش موقوفه مهر فاطمی،آیت الله شاهچراغی در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: وقف یکی از سنت‌های بسیار نیکوست و فعالیت متصدیان وقف به واسطه اقداماتی که در جهت زنده نگه داشتن موقوفات انجام می‌دهند، بسیار ارزشمند است.
وی با بیان اینکه خدمت به موقوفات بسیار ارزشمند است، افزود: با تمام تلاش‌هایی که توسط پرسنل خدوم اوقاف صورت گرفته، هنوز می‌بینیم در برخی از نقاط اجاره بهای موقوفات با نرخ عادله روز فاصله دارد و لازم است در جهت به روز رسانی آنها اقدام گردد.
آیت الله شاهچراغی تصریح کرد: وقف یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در دین مبین اسلام است که توسعه و ترویج بیش از پیش آن موجب ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی بیشتر در جامعه می‌شود.
وی تاکید کرد: همه باید دقت کنند تا حقوق موقوفات را به صورت تمام و کمال ادا کنند و اگر خدای ناکرده کسی خواسته یا ناخواسته به موقوفات تعرضی کند آثار آن را در زندگی دنیوی و اخروی خود شاهد خواهد بود.
نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ادای به موقع و پرداخت صحیح حقوق موقوفه موجب اجرای دقیق نیت واقفین خواهد شد و از این رو، مستاجرین موقوفات می‌توانند در ثواب عمل خیر واقف شریک باشند.

همچنین، دکتر نادر مالکی در نشست با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: وقف سفره پربرکتی است که توسط گذشتگان گسترده‌ شده و اقشار مختلف در جامعه به شکل‌های گوناگون از آن بهره‌مند هستند.
وی افزود: سنت حسنه وقف یک اقدام عام المنفعه بوده و این وقف ها با نیات خیرخواهانه‌ای از طرف واقفین خیراندیش انجام شده تا بتواند گوشه‌ای از کار جامعه را بگیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان تصریح کرد: از این روست که همه وظیفه داریم در مسیر احیای موقوفات گذشته و همچنین توسعه و ترویج فرهنگ وقف تلاش کنیم.
وی بیان کرد: توسعه و نهادینه شدن این سنت حسنه می‌تواند بسیاری گره گشا بوده و از این رو هرچه از این سنت حمایت شود، گویا در راستای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه قدم برداشته‌ایم.
مالکی خاطرنشان کرد: حمایت از وقف و تامین تجهیزات و زیرساخت‌های لازم در حوزه اداره بهتر موقوفات نقش بسزایی در شکوفاتر شدن این فرهنگ غنی و بهره مندی بیش از پیش جامعه از آن خواهد شد.

 

فایل های پیوست

Copyright © 2024, All Rights Reserved.