• 5299
  • 283 مرتبه
  • 1402/05/15 05:02:06 ب.ظ

افزایش واکنش‌های مردمی در اعتراض به هتک حرمت همسر شهید مدافع حرم

افزایش واکنش‌های مردمی در اعتراض به هتک حرمت همسر شهید مدافع حرم

 

 واکنش‌های مردمی نسبت به هتک حرمت همسر شهید مدافع حرم و هنجارشکنی در روز تاسوعای حسینی و بی‌حرمتی به این روز عزیز، در حالی همچنان از سوی مردم استان مرکزی ادامه دارد که آمار  بازدید هشتگ #تحمل_نمی‌کنیم در توییتر تا شب گذشته از مرز  662 هزار و 900 بازدید گذشت.

به دنبال انتشار خبر هتک حرمت یکی از همسران شهدای مدافع حرم در اراک  که از سوی عده‌ای هنجارشکن مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، واکنش‌ها به این اتفاق تلخ علاوه بر فضای اجتماعی شهر اراک، فضای مجازی را متاثر از این حادثه کرد.

۲۸ تیرماه و در پاسی از شب بود که در پی امربه معروف بسیار محترمانه همسر یکی از شهدان مدافع حرم در درمانگاه بیمارستان ولیعصر اراک به خانمی که با لباس  و پوشش نامناسب بود، وی از سوی ضارب مورد حمله قرار می‌گیرد.

بعد از حمله اولیه همسر شهید در داخل درمانگاه، همسر، مادر و خواهر ضارب که در مسیر خروج همسر شهید کمین کرده‌ بودند، به محض خروج، به وی حمله کرده و با شدت بیشتر و وحشیانه‌تر اقدام به هتک حرمت می‌کنند و در یک اقدام شنیع چادر و روسری از سر همسر شهید کشیده و او را مقابل چشم فرزند بیمارش کتک می‌زنند.

انتشار این خبر، در حالی که مردم متدین و ولایت‌مدار اراک هنوز متاثر از اهانت به ساحت مقدس حضرت علی ابن الحسین(ع) در روز تاسوعای حسینی از سوی عده‌ای اوباش در گلزار شهدا و اهانت به دختر شهید دوران دفاع مقدس بودند، خشم مردم را برانگیخت و آنان را به واکنش واداشت.

در فضای اجتماعی شهر روز گذشته صدها نفر از مردان و زنان دغدغه‌مند و شهیدپرور اراک با تجمع خودجوش در گلزار شهدای مدافع حرم، در واکنش به این هتک حرمت‌ها تجمع کردند و از مسوولان قضایی مجازات شدید و بدون مماشات عاملین این وقایع را خواستار شدند.

در فضای مجازی نیز مردم با راه‌اندازی «هشتگ تحمل نمی‌کنیم» این اقدامات را محکوم کردند، به طوری که تا شب گذشته تعداد توییت و ریتوییت با «هشت تحمل نمی‌کنیم» از مرز ۲ هزار و ۲۰۰ توییت،  تعداد اکانت‌ها از مرز ۱۵۲ اکانت، تعداد تعاملات از مرز ۴ هزار و ۶۰۰ و تعداد بازدیدهای این هشتگ از مرز 662 هزار و 900 بازدید گذشت.

 یکی از کاربران در توییتی نوشت: این وحوش بی ناموس که ناموس شهید مدافع حرم را هتک حرمت می‌کنند، نباید در امان باشند.

 یکی دیگر نوشت: صدای زنان با حجاب را و با شرف اراک باشیم، تحمل نمی‌کنیم بی‌شرفی و بی‌قانونی و ناامنی در شهر را.

یکی دیگر نیز نوشت: یزیدیان زمان به خانواده شهدا توهین کردند، این اتفاقاتی که در چند روز اخیر در اراک افتاد، قصه تلخی بود که مسوولان در برابر آن سکوت کردند، ما این ماجرا را تحمل نمی‌کنیم.

زهرا هم نوشته است: بی‌حرمتی به مقدساتمان، بی‌حرمتی به اعتقاداتمان، و عادی شدن این بی‌حرمتی‌ها را تحمل نمی‌کنیم.

زینب بانو هم نوشت: هتک حرمت به همسر شهید مدافع حرم در اراک و کشیدن روسری و چادر از سر این بزرگوار را تحمل نمی‌کنیم.

ترگل هم نوشت: ما بی‌حرکتی به ساحت مقدس امام حسین(ع) را قبول نمی‌کنیم.

 

منبع: فارس

فایل های پیوست

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
Copyright © 2024, All Rights Reserved.