ماژول رسانه

  • 4088
  • 220 مرتبه
  • 1402/04/06

چرا بهشتی باید حذف می شد؟

چرا بهشتی باید حذف می شد؟

 

به گزارش ستاد اطلاعرسانی موقوفه مهر فاطمی، شهید مظلوم آیت الله بهشتی در سال ۱۳۰۷ در یك خانواده روحانی در اصفهان دیده بدنیا گشود. تحصیلات ابتدائی و سطح را در حوزه علمیه اصفهان گذراند و پس از آن رهسپار قم شد.


آیت الله بهشتی در فقه، اصول، فلسفه، عرفان، معارف قرآن، علم حدیث، علم رجال، ادیان، روانشناسی، جامعه شناسی، تاریخ و كتابهای اقتصادی جهان صاحب نظری اندیشمند و توانا بود.
نخستین پایه گذار دستگاه قضایی انقلاب، شهید مظلوم آیت اللّه دكتر بهشتی است. شهیدی كه با وجود مدت زمان محدودی كه عهده دار سامان بخشی و ایجاد تشكیلات نوین قضایی بود، تأثیر مهمی بر سمت و سو و جهت گیری آن داشت و می توان گفت پایه های آغازین قوه قضاییه با اندیشه های او بنیان نهاده شد.

 پس از استقرار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در اسفندماه ۱۳۵۸ مسئولیت دیوان عالی كشور را به دست آیت اللّه بهشتی سپرد تا برای این تشكیلات حیاتی كه نقش مهم و تعیین كننده ای در جامعه دارد، با درك و درایت والای ایشان برنامه نو و دقیق فراهم گردد و عدل و قسط در جامعه رواج یابد.

ایشان نیز در طول مدت این مسئولیتِ خطیر و شریف، منشأ خیر و خدمت بود و امور قضایی كشور را سر و سامان داد و انسجام بخشید و برای اسلامی كردن و اجرایی كردن احكام اسلام، فعالیت های گسترده ای در این تشكل انجام داد و با به كارگیری قُضات عادل و عالم، نظام قضایی را دگرگون ساخت.


شهید مظلوم دكتر بهشتی را می توان یكی از معماران بزرگ تجدید بنای تفكر انقلابی و تشكیلاتی انقلاب اسلامی ایران به شمار آورد؛ زیرا در زیر لوای رهبری حضرت امام خمینی (ره) به هدایت انقلاب پرداخت.
آیت الله خامنه ای درباره ایشان فرمودند:
"بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد، به خاطر این‏كه در دوران زندگی‏‌اش كسی به عمق و والایی شخصیت این مرد پی نبرد".

شهید بهشتی که به فرموده امام خمینی(ره) یک ملت بود برای ملت، با علم و دانش خود قدم در راه ساختن انقلابی نو پا گذاشته بود تا جامعه اسلامی را به جهانیان بشناسد.

دشمنان این مرز و بوم که تاب تحمل پیشرفت ایران اسلامی را نداشتند در تروری ناجوانمردانه توسط یکی از نیروهای منافقین به نام کلاهی، ساختمان حزب جمهوری اسلامی را زمانی که جلسه مهمی با حضور مسئولین و اعضای حزب در حال برگزاری بود منفجر کردند.

چند و چون ماجرا را اینجا ببینید.

فایل های پیوست

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
Copyright © 2024, All Rights Reserved.