اخبار

  • 1172
  • 120 مرتبه
  • 1399/02/22

موقوفه‌ای با بیش از ۵۸ هزار واقف از ایران و جهان

موقوفه‌ای با بیش از ۵۸ هزار واقف از ایران و جهان

مدیر موقوفه مهر فاطمی مشهد گفت: تاکنون ۵۸ هزار و ۶۵۳ نفر از ایران و سراسر جهان با خرید سهام موقوفه مهرفاطمی، در اولین وقف دسته جمعی با نیت حضرت زهرا(س) مشارکت کرده اند.

 

به گزارش ستاد اطلاعرسانی موقوفه مهر فاطمی، حجت‌الاسلام جواد مظلومی، مدیر موقوفه مهر فاطمی مشهد گفت: این موقوفه، اولین موقوفه دسته جمعی با نیت حضرت زهرا(س) با ۳۲۰ هزار سهم ۵۰۰ هزار ریالی است که دوستداران و ارادتمندان به بانوی یگانه اسلام، می‌توانند با خرید هر تعداد از سهام این موقوفه که در توان‌شان است، جزو واقفان این موقوفه قرار گیرند.

وی افزود: تاکنون ۵۸ هزار و ۶۵۳ نفر از ایران و سراسر جهان با خرید سهام این موقوفه، در اولین موقوفه دسته جمعی با نیت حضرت زهرا(س) واقف شده اند که از این تعداد چهار هزار و ۷۹۵ نفر جزو واقفان گمنام حضرت زهرا(س) یعنی کسانی که نخواسته‌اند نامی از آن ها برده شود و به‌صورت گمنام برای حضرت زهرا(س) وقف کرده‌اند.

مدیر موقوفه مهر فاطمی مشهد ادامه داد: با مشارکت خیرین، دوستداران و محبان اهل بیت(ع) و اردتمندان حضرت زهرا(س) تاکنون تعداد ۲۰۵ هزار سهم از ۳۲۰ هزار سهام این موقوفه خریداری و به نیت حضرت زهرا(س) وقف شده است.

حجت الاسلام مظلومی با اشاره به اینکه واقفان موقوفه مهر فاطمی از همه رده‌های سنی و اقشار مختلف جامعه می باشند، تصریح کرد: از بانوان ۲۳ هزار و ۹۵۹ نفر و از آقایان ۲۹ هزار و ۸۹۹ نفر از نقاط مختلف ۲۷ استان کشور در این امر خداپسندانه و ماندگار مشارکت کردند.


وی با بیان اینکه عشق و ارادت به حضرت فاطمه زهرا(س) حد و مرز جغرافیایی نمی‌شناسد، تأکید کرد: علاوه بر واقفان داخلی، از ۳۴ کشور دنیا نیز، محبان و ارادتمندان حضرت فاطمه زهرا(س) با مشارکت در خرید سهام این موقوفه و وقف با نیت حضرت زهرا(س)، علاقه و محبت خود را به دختر نبی مکرم اسلام، نشان داده اند.

مدیر موقوفه مهر فاطمی مشهد با اشاره به اینکه وقف نیابتی این موقوفه نیز مورد استقبال خیرین قرار گرفته است، افزود: تاکنون تعداد ۴۱۰ وقف به نیابت از شهدای گرانقدر توسط واقفان نیک‌اندیش انجام شده و همچنین تعداد ۱۸۵۵وقف به نیابت از اموات نیز توسط واقفان انجام شده است.

وی به مشارکت علما، اساتید، بازیگران، مدیران حوزه‌های علمیه اشاره و بیان کرد: آیات عظام علم‌الهدی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، مرحوم آیت‌الله موسوی خلخالی و مرتضوی از جمله علمای واقف در موقوفه مهر فاطمی و سردار کریمی قدوسی، سردار نظری، استاد پناهیان، مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه مشهد از دیگر شخصیت‌هایی هستند که در این موقوفه مشارکت داشته‌اند.


مدیر موقوفه مهر فاطمی مشهد افزود: میانگین سنی واقفین این موقوفه ۵۰ سال است و وقف نیابتی توسط پدربزرگی برای نوه نوزادش و همچنین وقف بیمه عمر خواهری به نیابت از خواهر مرحومش از جمله وقف‌های جالب در این موقوفه است.

وی با اشاره به طرح تبلیغی بانوان خادم وقف برای موقوفه مهر فاطمی، اظهار کرد: در این طرح بانوان با مشاغل مختلف در جهت تبلیغ و ترویج سهام موقوفه مهر فاطمی در حال فعالیت هستند که از این تعداد بیشترین بانوان خادم موقوفه مهر فاطمی از فعالان عرصه‌های فرهنگی، مربیان قرآن، مدرسان حوزه و دانشگاه، مربیان حلقه‌های صالحین بسیج و احکام، شوراهای امر به معروف، مداحان‌ اهل بیت(ع) و مربیان فعال سازمان تبلیغات اسلامی، پزشکان، معلمان، بانوان خانه‌دار و خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) حضور دارند.

حجت الاسلام مظلومی یاداورشد:  ۱۱۵ هزار سهم از سهام این موقوفه هنوز باقی مانده که همت و مشارکت گسترده مردم ولایت‌مدار را می‌طلبد، تا با مشارکت در خرید سهام این موقوفه قدمی ماندگار در راستای ترویج فرهنگ فاطمی برداشته شود.

لازم به ذکر است علاقه‌مندان جهت مشارکت در موقوفه مهر فاطمی می‌توانند کلمه «یا زهرا» را به شماره ۳۰۰۰۸۱۸۸ ارسال کنند./

 

فایل های پیوست

Copyright © 2024, All Rights Reserved.