اخبار

  • 6386
  • 67 مرتبه
  • 1402/08/17

ارتقای بهره‌وری، راهبرد ویژه سازمان اوقاف/پایان سال 1403 تمامی موقوفات سنددار می‌شوند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛

ارتقای بهره‌وری، راهبرد ویژه سازمان اوقاف/پایان سال 1403 تمامی موقوفات سنددار می‌شوند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ۲.۵برابر موقوفات پیش از انقلاب، پس از انقلاب وقف شده است و از این حیث، به جرأت می‌توان گفت که جلب نظر مردم و تشویق همگانی به وقف در گرو سلامت عمل و تلاش ما به حفظ، نگهداری و ارتقای بهره‌وری موقوفات است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در با تأکید بر اینکه حفظ، نگهداری و ارتقای بهره‌وری در موقوفات مهم‌ترین راهبرد این سازمان است، اظهار کرد: ۲.۵برابر موقوفات پیش از انقلاب، پس از انقلاب وقف شده است و از این حیث، به جرأت می‌توان گفت که جلب نظر مردم و تشویق همگانی به وقف در گرو سلامت عمل و تلاش ما به حفظ، نگهداری و ارتقای بهره‌وری موقوفات است. اگر واقفان آگاه باشند که متولیان تا چه حد برای حفظ العین و ارتقای بهره‌وری موقوفات تلاش دارند، به یقین اصل جریان موردحمایت قرار خواهد گرفت و این امور است که ویترین و آینه صداقت و حسن عمل ما محسوب می‌شود.

 
وی افزود: قدرت عمل سازمان وقف امروزه بسیار محدودتر از سایر نهادهاست، زیرا ما مکلفیم هدف واقف را به سرانجام برسانیم و بر همین اساس، در سال گذشته بخش غالب از درآمد‌های موقوفات به ارزش بیش از دو هزار میلیارد تومان متمرکز بر امور خاص موردنظر واقفان بوده است.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: سازمان حتی در اجاره دادن عرصه و اعیان موقوفات نیز معذوریت دارد و این فقط در گرو تأمین انگیزه وقف یا کسب رضایت مستقیم از واقف زنده است، به‌طور مثال، در استان البرز پس از وقف یک باغ میوه و تحصیل درآمد‌های آن برای امور موردنظر واقف، مطالعات ما حکایت از ارتقای بهره‌وری این باغ با ایجاد یک واحد صنعتی تولید لوازم الکترونیکی داشت، اما اجرای طرح را منوط به جلب رضایت واقف دانستیم و بر همین اساس، وارد مذاکره و مفاهمه با واقف شدیم تا امروزه کار به جایی برسد که با ایجاد این کارخانه، درآمد‌های وقفیه برای امور موردنظر واقف چندین برابر شود.
 
وی ادامه داد: رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه آن است که موقوفات متمرکز بر گره‌گشایی از مردم و مشکلات کشور باشد. درآمد‌های وقفی می‌تواند در عرصه‌های دانش‌بنیان پتروشیمی و علوم نوین به کار گرفته شود و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه ثبت و بهره‌برداری از معادن، مسکن، راه، اقتصاد دریاپایه و انرژی‌های تجدیدپذیر، یاریگر واقفان باشد.

فایل های پیوست

Copyright © 2024, All Rights Reserved.