• 5270
  • 119 مرتبه
  • 09 مرداد 1402

بانواني كه باوجود اصرار همسرانشان خاندان حسيني را ترك نكردند

بانواني كه باوجود اصرار همسرانشان خاندان حسيني را ترك نكردند

 

درسهایی از حضور زنان در حادثه عاشورا

💢شرکت در جبهه پیکار و همدلی و همراهی با نهضت مردانه امام حسین و مشارکت در ابعاد مختلف آن از جلوه های این حضور است. چه همکاری طوعه در کوفه با نهضت مسلم، چه همراهی همسران برخی از شهدای کربلا، چه حتی اعتراض و انتقاد برخی همسران سپاه کوفه به جنایتهای شوهرانشان مثل زن خولی.

🌾پس از آن كه امام حسين (علیه السلام) با ياران ثابت قدم خود اتمام حجت نمودو بيعت خويش را ازآنان برداشت تا بازگردند، ولي هرگز كسي بازنگشت به آنان فرمود: خدا شما را رحمت كند و به شما جزاي خير عنايت فرمايد؛ اكنون هر كه به همراه خود خانمي آورده برخيزد و او را به قبيله بني اسد _ در نزديكي زمين كربلا_ بسپارد. بانواني كه به همراه من هستند، پس از مرگ من به اسارت دشمن در مي آيند، مي ترسم كه زنان شما هم اسير شوند، پس برخيزيد و آنها را به بني اسد بسپاريدعلي بن مظاهر با شنيدن اين سخن از جاي برخاست و به سوي خيمه رفت.

🌾 همسرش با ديدن او به احترام از جاي برخاست و پرسيد:شنيدم كه غريب فاطمه در ميان شما خطبه مي خواند، اما در پايان جمله هايي فرمود كه به خاطر همهمه مجلس، چيزي نشنيدم. آن جناب در جمع شما چه فرمود؟

🌾علي بن مظاهر، پيغام امام را ابلاغ كرد و گفت: اكنون برخيز تا به سوي قبيله بني اسد برويم و من تو را به آنها ملحق نمايم.اما همسر علي بن مظاهر با شنيدن اين سخنان از جاي برخاست و سرش را به عمود خيمه كوبيد و اظهار داشت:

🌾به خدا قسم بي انصافي كردي، اي پسر مظاهر! آيا براي تو سهل است كه دختران رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به اسارت بروند و من از اسارت دشمن در امان باشم؟ برايت سهل است كه چادر از سر بانوان اهل بيت بردارند و من چادر بر سر داشته باشم؟ برايت سهل است كه زينت هاي دختران رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را بربايند و من خود را به زينت مزين كرده باشم؟ آيا مي خواهي تو روز قيامت نزد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به خاطرياري فرزندش روسفيد باشي و من نزد فاطمه زهرا (سلام الله علیها) رو سياه؟

🌾به خدا سوگند! كه شما با مردان اهل بيت (علیه غ) همراهي مي كنيد، ما نيز زنانشان را تنها نمي گذاريم.

علي بن مظاهر با ديدگان گريان نزد فرزند رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بازگشت و عرض كرد:همسرم با آن كه از قبيله بني اسد است، اكنون از رفتن خودداري مي كند و مي خواهد با شما همراهي نمايد. امام با شنيدن اين خبر گريست و فرمود: خداوند به شما از جانب ما جزاي خير عنايت فرمايد.

فایل های پیوست

Copyright © 2024, All Rights Reserved.