• 1173
  • 224 مرتبه
  • 1396/04/27 04:21:53 ب.ظ

موقوفه مهر فاطمی میزبان جشن دختران مشهدی

موقوفه مهر فاطمی میزبان جشن دختران مشهدی

میهمانی بزرگ و باشکوه دخترانه روز سه شنبه 27 تیرماه جاری با حضور جمع کثیری از دختران و بانوان مشهدی در موقوفه مهر فاطمی برگزار شد

 

به گزارش ستاد اطلاعرسانی موقوفه مهر فاطمی، مدیر فرهنگسرای حجاب شهرداری مشهد، گفت: در این ویژه برنامه که با عنوان «به لطافت مهر فاطمی» به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر برگزار شد،  شش نهاد فعال در حوزه عفاف و حجاب شامل موسسه فرهنگی شمیم خانواده آسمانی، مرکز امور بانوان آستان قدس، موقوفه مهر فاطمی، موسسه صدف عفاف و حجاب  و سازمان تفریحی و فرهنگی شهرداری مشهد همکاری داشتند.


بنت‌الهدی جغتایی در خصوص اهداف برگزاری این ویژه برنامه دخترانه افزود: پرداختن به جایگاه دختران و زنان در دین و جامعه به ویژه در بحث عفاف و حجاب مد نظر این برنامه بوده است که سعی کردیم این اهداف را در قالب برنامه‌های مختلف در این جشن پنج ساعته به اجرا بگذاریم.


وی تصریح کرد: در جشن «دخترانه» نمایش آیینی با موضوع گوهرشاد به اجرا درآمد؛ از بانوان تازه مسلمان کشور آمریکا در ایالت کالیفرنیا به نام‌های  فاطمه بی باد و حنانه خلفی و همچنین نوجوان 10 ساله حافظ 17 جزء قرآن تقدیر شد. اجرای سرود ناشنوایان و تقدیر از دختران برتر در زمینه های هنری، علمی، حجاب و ورزشی از دیگر برنامه های این مراسم بود.


مدیر فرهنگسرای حجاب با اشاره به اینکه سه شنبه دومین روز برگزاری این ویژه‌برنامه بود افزود:  روز نخست این برنامه  26 تیرماه ویژه دختران مقطع دبستان از پایه اول تا ششم و روز سه شنبه نیز ویژه مقطع دبیرستان و دانشجویان برگزار شد.


جغتایی درباره انتخاب دختران برتر گفت: انتخاب دختران برتر در بخش ورزشی، هنری، حجاب و حفظ قرآن به این صورت بوده است که هر مرکز برترین‌های خود را به مجریان برنامه معرفی کرده و از میان آنان نفرات برتر در مرحله دوم انتخاب شده‌اند.


وی در پایان با اشاره به استقبال بانوان و دختران مشهدی از این برنامه  گفت: اطلاع رسانی این برنامه به طرق مختلف از جمله  نصب بنر در سطح شهر  تعامل با  تشکل‌ها و موسسات،  ارسال پیامک و ... انجام شد و در نهایت  با ارسال 2 هزار و 500 کارت دعوت به صورت ویژه برای دختران برتر شناسایی شده این ویژه برنامه برگزار شد.


جغتایی در خصوص برنامه های فرهنگسرای حجاب در ایام دهه کرامت یاداور شد: ویژه برنامه ای به نام «دورهمی دخترانه» از سوم مرداد الی 13 مرداد ماه هر روز بعد از ظهر از ساعت 18 الی 19 برگزار می شود.


وی ادامه داد: این برنامه ویژه دختران مشهدی به همراه مسابقه و جوایز ارزشمند است که در بلوار وکیل آباد،انتهای بلوار کوثر، حسینیه پرندگان در محل نمایشگاه مشهد دوست داشتنی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام جواد مظلومی، مدیر موقوفه مهر فاطمی نیز در این همایش گفت: فرزند صالح، آموختن علم و صدقه جاریه، سه یادگاری از انسان است که آثار و برکاتش حتی پس از مرگ برای فرد باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه برخی تصور دارند واقفان افراد متمکنی هستند، اظهار کرد: در طرح وقف مشارکتی که چندین سال است از سوی سازمان اوقاف مطرح شده، هر فردی می‌تواند با مبلغی اندک بر اساس تمکن مالی خود نامش را در زمره واقفان و نیک‌اندیشان، برای ابد جاودانه کند.

مدیر موقوفه مهر فاطمی در ادامه در خصوص نحوه واقف شدن در بزرگترین موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س) خراسان رضوی، گفت: افراد نیکوکار که می‌خواهند برای آخرت خود باقیات و صالحاتی برجا گذارند، می‌توانند با حداقل ۵۰ هزار تومان در موقوفه مهر فاطمی سهیم شوند.

حجت‌الاسلام مظلوم، نیات مرتبط با موقوفه مهر فاطمی را روضه‌خوانی در ایام فاطمیه، اعزام مبلغ در راستای تبلیع و ترویج فرهنگ و سبک زندگی فاطمی به روستاها و مناطق محروم برشمرد.

همسایگی امام رضا(ع) را به زندگی در کالیفرنیا ترجیح می‌دهم

در ادامه مراسم، مریاندا پی بادی، بانویی که از آیین یهود به اسلام گرویده است، گفت: وقتی چهار سال داشتم مادرم از آیین یهود به دین مبین اسلام گروید و من و دو برادرم را با این دین آشنا کرد. اوایل انقلاب، مادرم در مدرسه پرستاری کالیفرنیا با دو بانوی ایرانی آشنا شد و این آشنایی به ازدواج مادرم با برادر یکی از دوستان ایرانی خود منجرب شد و پس از چند سال زندگی با پدرم تصمیم به تغییر آئین از یهود به اسلام می‌کند.

مریاندا که نامش را به فاطمه تغییر داده است، ادامه داد: در گذشته، مقطعی به ایران سفر می‌کردم و محل اصلی سکونتم کالیفرنیا است اما این‌ بار به ایران آمده‌ام تا در همسایگی امام رضا(ع) بمانم./

 

منبع: خبرگزاری رضوی

 

فایل های پیوست

عنوان فایل: جشن دختران
نام فایل : 565526_942.jpg
تعداد محدودیت دانلود 0
تعداد دانلود شده 0
حجم فایل 164کیلوبایت
دانلود
عنوان فایل: جشن دختران
نام فایل : 565523_603.jpg
تعداد محدودیت دانلود 0
تعداد دانلود شده 0
حجم فایل 246کیلوبایت
دانلود
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
Copyright © 2024, All Rights Reserved.