• 1277
  • 220 مرتبه
  • 1401/10/05 01:27:40 ب.ظ

دیدار اعضای ستاد مردمی اجتماع فاطمیون با مسئولان حوزه علمیه خراسان

دیدار اعضای ستاد مردمی اجتماع فاطمیون با مسئولان حوزه علمیه خراسان

در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، اعضای ستاد مردمی اجتماع فاطمیون با دبیر شورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان دیدار و گفت و گو کردند.

 

به گزارش ستاد اطلاعرسانی موقوفه مهر فاطمی، حجت الاسلام علی خیاط در این دیدار، شخصیت حضرت زهرا(س) را به عنوان قهرمان بزرگ تبیین، عنوان و بر ضرورت استفاده از فرصت ایام فاطمیه در راستای این امر مهم تاکید کرد.

وی گفت: این ایام فرصت خوبی است تا با تبیین معارف فاطمی، وابستگی خود را به دین و عقائد دینی، بیش از هر زمان نشان دهیم.شایسته است حوزویان و همه آحاد مردم، به عنوان اقشار بصیر جامعه، به میدان آمده و از این فرصت ارزشمند در راستای تبیین دین برای همگان استفاده لازم را ببرند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به مراسم اجتماع عظیم فاطمیون در مشهد، خاطر نشان کرد: این مراسم میعادگاه همه ما است تا از سر احساس مسئولیت، در کنار بانوان، عفاف خواهی جامعه را فریاد زنیم و ارزش مداری خویش را به گوش کسانی که دین ستیز هستند، نشان دهیم.

حجت الاسلام خیاط به حوادث و اغتشاشات اخیر در سطح کشور اشاره و از قدرت دینداری مردم به عنوان مانع مهمی در برابر پیشبرد اهداف دشمنان، یاد و تصریح کرد: دشمن در این جریانات به سراغ دین و نهادهای دینی رفت و برای مخدوش کردن ذهن نسل جوان اقدام کرد که تعدادی از اغتشاش گران حتی به برخی موکب ها حمله کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت هم افزایی های تنگاتنگ رسانه ای و استفاده از ظرفیت ارزشمند صداوسیما برای شناساندن هرچه بیشتر استعدادهای حوزه علمیه خراسان تاکید و بیان کرد: در عرصه مباحث کارشناسی سازمان صداوسیما نیز حوزویان می توانند به نوع فعالیت های جاری، کمک داشته باشند.

در این دیدار کوتاه، نصرپور، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز از اهمیت تعامل و ارتباط تنگاتنگ رسانه ای با حوزه علمیه خراسان گفت و خاطر نشان کرد: در راستای اطلاع رسانی و هم افزایی ها آماده همکاری های هرچه بیش تر هستیم.


حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده، مدیرکل اوقاف خراسان رضوی نیز در این دیدار به تاثیر حضور در برنامه های مذهبی مانند اجتماع فاطمیون اشاره کرد و گفت: حضور بانوان به ویژه در شرایط کنونی بسیار موثر و لازم است.


همچنین، حجت الاسلام مومن، دبیر اجرایی این مراسم به تبیین برنامه های سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مشهدالرضا(ع) پرداخت و با بیان این که این مراسم با تشییع ۱۲ تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس همراه خواهد بود، بیان کرد: سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی در حرم مطهر رضوی و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم است.

برای دیدن تصاویر کلیک کنید.

 

منبع: خبرگزاری حوزه

 

فایل های پیوست

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
Copyright © 2024, All Rights Reserved.