• 4058
  • 221 مرتبه
  • 1402/03/30 02:35:44 ب.ظ

ترسیم هنرمندانه سیر تاریخی ولادت حضرت زهرا(س) تا ظهور در یک روستا

ترسیم هنرمندانه سیر تاریخی ولادت حضرت زهرا(س) تا ظهور در یک روستا

 

ترسیم هنرمندانه سیرتاریخی ولادت حضرت زهرا(س) تا ظهور در روستای پالور

«نمایشگاه یاس کبود» با هدف معرفی سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور حجت الاسلام حیدری امام جمعه سیریک، کریمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، حجت الاسلام جعفری سرپرست اداره تبلیغات اسلامی و جمعی از اهالی روستای پالور در کانون فرهنگی هنری ماه بنی هاشم مسجد فاطمیه گشایش یافت.

در این نمایشگاه سیر تاریخی ولادت حضرت فاطمه(س) تا ظهور در قالب 9 غرفه «ولادت»، «ازدواج»، «دفاع از حریم ولایت و امامت»، «فدک»، «درب سوخته»، «خانه حضرت»، «شهادت»، «قبرستان بقیع» . ...«ظهور» به شکلی زیبا، جذاب و هنرمندانه صحنه سازی شده است.

حجت الاسلام حیدری امام جمعه سیریک در این آیین ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرای مرضیه(س)، به تشریح ابعاد مختلف سبک زندگی آن حضرت پرداخت.

وی، عفاف و حجاب، ایثار و از خودگذشتگی، ساده زیستی، قناعت، دفاع از حریم ولایت، مدیریت منزل، همسرداری، تربیت فرزند را از فضایل بی بدیل حضرت فاطمه(س) برشمرد و بر الگوگیری همگان به ویژه جامعه زنان مسلمان از آن حضرت تاکید کرد.

امام جمعه شهرستان سیریک با اشاره به نقش محوری حضرت زهرا در فعالیت های اجتماعی، از رسیدگی به امور خانواده های شهدا و رفع نیازهای آنان به عنوان یکی از فعالیت های حضرت نام برد.

حجت الاسلام حیدری همچنین تبیین احکام دینی برای زنان مدینه را یکی دیگر از ویژگی های حضرت زهرا ذکر کرد و افزود: بسیاری از افرادی که در محضر آن حضرت شاگردی کردند، بعدها در زمره بانوان راوی حدیث قرار گرفتند و شهرت فراوانی در میان محدثان پیدا کردند.

وی با قدردانی از فعالیت های برجسته و تاثیرگذار کانون های فرهنگی هنری مساجد، خواستار استمرار این گونه برنامه ها بر اساس برنامه ریزی اصولی و همچنین حمایت دستگاه های مختلف از این مراکز شد.

حجت الاسلام جعفری، سرپرست تبلیغات اسلامی سیریک نیز با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) سرور زنان دو جهان و بهترین الگو برای زنان مسلمان است.

وی بر فراهم نمودن زمینه برای آشنایی همگان از سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه(س) تاکید کرد و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت خوبی برای معرفی ابعاد زندگی اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه(س) برخوردارند.

مصطفی کریمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک نیز از هنر به عنوان بهترین ابزار جهت انتقال پیام های ارزشی به نسل های جوان برشمرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری که هم از فضای معنوی مساجد بهره مندند و هم از وجود سرمایه عظیم نیروهای خوش فکر، خلاق، متعهد، متخصص برخوردارند طی چند سال اخیر نقش بسیار موثری در ترویج فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت ایفا کرده اند.

محمد قورچی نژاد، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری ماه بنی هاشم روستای پالور نیز به تشریح برنامه های ایام فاطمیه کانون پرداخت و عنوان کرد: برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) با حضور کارشناس برجسته دینی مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) در مسجد فاطمیه این روستا از شاخص ترین برنامه هاست.

وی، قرائت حدیث کسا و برگزاری مراسم شام غریبان حضرت زهرا(س) را بخش دیگری از برنامه های کانون ماه بنی هاشم برشمرد و افزود: این برنامه ها همه ساله در ایام فاطمیه در روستای پالور برگزار می شود.

افسانه فولادی، مسئول واحد خواهران کانون فرهنگی هنری قمر ماه هاشم روستای پالور، پاسداشت ایام فاطمیه، تبیین ملموس فرهنگ فاطمی، معرفی الگو برای عموم مردم به ویژه جوانان در زمینه های مختلف به خصوص سبک زندگی فاطمی را از اهداف برگزاری این نمایشگاه ذکر کرد.

در حاشیه این آیین، بروشور «سبک زندگی فاطمی» مشتمل بر بخش های «وصایای حضرت»، «ازدواج»، «ولایت مداری»، «دفاع از حریم ولایت»، «فدک» و ... کاری از واحد خواهران کانون فرهنگی هنری ماه بنی هاشم نیز بین شرکت کنندگان توزیع شد.

شهرستان سیریک یا نگین گردشگری جنوب که در کنار دریای عمان با شن های سفید و نقره ای بکر و سواحل گسترده ماسه ای مقصد گردشگران در ایام مختلف سال است.

این شهرستان از شمال به شهرستان میناب از جنوب به شهرستان جاسک از شرق به ارتفاعات بشاگرد و سندرک و از غرب به دریای مکران (عمان ) محدود می شود و در فاصله 175 کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد.

 

منبع: شبستان

فایل های پیوست

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
Copyright © 2024, All Rights Reserved.