ماژول رسانه

  • 3927
  • 168 مرتبه
  • 02 خرداد 1402

معرفی کتاب داستان های شگفت انگیز از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)

معرفی کتاب داستان های شگفت انگیز از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)

 

در حدیث آمده: کسی خدمت پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) عرض کرد گرسنه‌ام پیغمبر (صلی‌الله علیه و آله) دستور داد از منزل برای او غذایی بیاورند ولی در منزل غذائی نبود فرمود چه کسی امشب این مرد را میهمان می‌کند؟

مردی از انصار اعلام آمادگی کرد و او را به منزل خویش برد اما جز مقدار کمی غذا برای کودکان خود چیزی نداشت. سفارش کرد غذا را برا ی مهمان بیاورید و چراغ را خاموش کرد و به همسرش گفت کودکان را هرگونه که ممکن است چاره کن تا خواب روند.

 سپس زن و مرد بر سر سفره نشستند و بی‌آنکه چیزی از غذا در دهان بگذارند دهان خود را تکان می‌دادند مهمان گمان کرد، آنها نیز همراه او غذا می‌خورند و به مقدار کافی خورد و سیر گردید و آنها شب گرسنه خوابیدند.

صبح خدمت پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) آمدند پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) نگاهی به آنان کرد و تبسمی فرمود و ایه شریفه (ویؤثرون علی انفسهم و لوکان بهم خصاصه آنها مهاجران را بر خود مقدم می‌دارند هرچند شدیداً فقیر باشند) را تلاوت فرمود و ایثار آنان را ستود.

در روایاتی که از اهل بیت(ع)  می‌خوانیم میزبان علی (علیه‌السلام) و کودکان فرزندان او و کسی که فرزندان گرسنه را خواباند حضرت زهرا (علیهاالسلام) بود.

 

نویسنده: فخری باقری بیدگلی

ناشر: انتشارات فرهنگ و دانش

سال انتشار: 1393

صفحات: 132

فایل های پیوست

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
Copyright © 2024, All Rights Reserved.