• 3960
  • 192 مرتبه
  • 1402/03/09 10:42:21 ب.ظ

اجرای قانون انطباق امور پزشکی با موازین شرعی از دغدغه‌های جدی بنیاد ملی عفاف و حجاب است

مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب:

اجرای قانون انطباق امور پزشکی با موازین شرعی از دغدغه‌های جدی بنیاد ملی عفاف و حجاب است

 

مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب گفت: اجرای قانون انطباق امور اداری و فنی موسسات پزشکی با موازین شرع مقدس به عنوان یکی از لوایح قانونی بر زمین مانده از دغدغه های جدی جامعه مسوول و این بنیاد ملی است.

طهورا نوروزی در جلسه عفاف و حجاب مازندران در ساری با بیان این که، از آنجایی که امور پزشکی علاوه بر جسم با حیثیت و شرافت انسان ها سر و کار دارد رعایت حدود شرعی و اخلاقی در تمامی رفتار های پزشکی لازم و واجب است.


وی خاطر نشان کرد: در راستای این دغدغه، طرح انطباق که مطالبه ای اجتماعی و اخلاقی است در سال ۱۳۶۷ به صورت آیین نامه از سوی وزارت بهداشت وضع شد و در سال ۱۳۷۳ به صورت آزمایشی در گام اجرایی قرار گرفت.
مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب با بیان این که، این طرح در سال ۱۳۷۵ جهت اجرا به دانشگاه ها ابلاغ شد و در سال ۱۳۸۰ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و به شکل قانونی جهت اجرا به تمامی دانشگاهی و پزشکی ابلاغ شد، تصریح کرد: اما متاسفانه به دلیل پیگیری نشدن عملی نشانی از اجرای آن در بسیاری از مراکز بهداشتی و دانشگاهی دیده نمی شود و این امر موجب نگرانی و دغدغه بسیاری از افراد مسوول و متعهد جامعه پزشکی شده است.
نوروزی اضافه کرد: در همین راستا اقدام به مطالبه از وزیر بهداشت جهت احیای این قانون بر زمین مانده کرده و از ایشان درخواست می‌نماییم که این قانون را اجرایی و با قانون شکنان به صورت تاثیر گذار برخورد کند.

منبع: ایرنا

فایل های پیوست

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
Copyright © 2024, All Rights Reserved.