ماژول رسانه

  • 3758
  • 127 مرتبه
  • 19 اسفند 1396

رونمایی از  گنجینه نفیس خوشنویسی احادیث فاطمی به همت موسسه میراث یاس یاسین

رونمایی از گنجینه نفیس خوشنویسی احادیث فاطمی به همت موسسه میراث یاس یاسین


 

آیین رونمایی از گنجینه آثار خوشنویسی موسسه فرهنگی و هنری میراث یاس یاسین 18 اسفند ماه 1396 در هتل هما"2"  استان خراسان رضوی برگزار شد.


این مراسم با حضور مسئولین از جمله دکتر احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران  و حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران و مسئولان و مدیران کل  استان خراسان رضوی و چهره های ماندگار، پیشکسوتان و مفاخری همچون :استادنصر الله افجه ای، استاد یدالله کابلی خوانساری، استاد سید محمد حسینی موحد، استاد عبد الصمد حاج صمدی، محمد حسین عطارچیان از عرصه ی خوشنویسی همراه بود.
همچنین حضور  تعداد کثیری از اساتید خوشنویسی صاحب نام دیگر از سراسر کشور، اعضای شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، آقای عارف براتی "مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران" و دکتر محمد حسین ساکت " نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انجمن خوشنویسان ایران " زینت بخش این مراسم بودند.
مؤسسه‌ فرهنگی هنری میراث یاس یاسین، با هدف معرّفی، گسترش و نشر معارف بانوی بانوان حضرت فاطمه‌‌ی زهرا سلام الله علیها بدون وابستگی به هیچ سازمان و نهادی توسط تعدادی از علاقه‌مندان به ساحت قدسی حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها تأسیس گردیده و فعالیّت در این حوزه، هدف و چشم‌انداز مجموعه بوده است و هدف از برگزاری این مراسم، گسترش بیشتر فرهنگ معارف حضرت زهرا "سلام الله علیها " براساس نیازهای جامعه است و درنهایت برپایی موزه‌ای از آثار هنری و خو‌ش‌نویسی با محوریت حضرت زهرا"سلام الله علیها " است

. صالحی، مدیر موسسه در این مراسم گفت: اساس این مجموعه ای که شکل گرفته از راهنماییها و پیشنهادات آقای دکتر مسجد جامعی بوده که این حرکت یعنی جمع‌آوری آثار مربوط به حضرت زهرا" سلام الله علیها"  را شروع کردیم و مجموعه‌ای از احادیث مربوط به حضرت فاطمه سلام الله علیها را که مورد اتفاق خاصه و عامه بود را  در مدت 4 سال آماده کرده و در اختیار هنرمندان مختلف داخلی و خارجی قرار دادیم تا این احادیث را کتابت کنند و برای ما مهم بوده که هر کدام از تابلوها دارای یک محتوای متفاوت باشند که حاصلش شده این آثار که مفاهیم ارزشمندی را در خودش جای داده که  برای هر کدام می توان ده ها ساعت سخنرانی کرد .
وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها  که نبی مکرم اسلام ایشان را ام ابیها نامیدند و شخصیت مادرانه ای برای جهان اسلام دارند را نمی شود در قالب یک کشور و یک مذهب خلاصه کرد و ایشان را به عنوان شخصیت مادرانه شان، می توان به عنوان مادر، برای کل جهان نه فقط جهان اسلام، نام برد و یاد کرد .
ایشان بیان کردند این شخصیت والا از اذهان عموم هنرمندان مغفول مانده، به نسبت به آقا امیر المومنین و حضرت سید الشهدا و آقا قمر بنی هاشم علیهم السلام و . . . که پیرامون آن بزرگواران چه در موزه های داخل و چه در موزه های خارج آثار فراوانی را شاهدیم ولی در مورد حضرت صدیقه ی طاهره سلام الله علیها، آثار موجود به تعداد آثار پیرامون آن بزرگواران نیست که شاید یکی از دلایلش این باشد که حضرت دارای بقعه و بارگاه نمی باشند .
وی ابراز امیدواری کرد: این حرکت ان شاء الله به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و اساتید و هنرمندان نیز به این موضوع بیشتر اهتمام ورزند و حتی در سرمشق ها در کلاس هایشان برای هنرجویان نیز مفاهیمی با موضوع حضرت زهرا سلام الله علیها  کتابت کنند .
مدیر موسسه میراث یاس یاسین تصریح کرد: هدف نهایی ما این است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت بالای هنر خوشنویسی در ایران و حمایت دوستان، موزه تخصصی حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها را در مشهد تاسیس کنیم تا این مجموعه آثار در آن جای بگیرد و گام کوچکی  برای احترام به عظمت و شان این بانوی بزرگوار برداریم.

منبع: عزیزی هنر

فایل های پیوست

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
Copyright © 2024, All Rights Reserved.