• 1174
  • 284 مرتبه
  • 30 مرداد 1396

خرید سهام موقوفه مهر فاطمی توسط آیت الله مکارم شیرازی

خرید سهام موقوفه مهر فاطمی توسط آیت الله مکارم شیرازی

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی با خرید سهام در موقوفه مهر فاطمی مشارکت کرد.


به گزارش ستاد اطلاعرسانی موقوفه مهر فاطمی، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در این دیدار گفت: گاهی نسبت به مسائل مربوط به حضرت زهرا(س) کم لطفی می شود و بعضا آن اهتمامی که پیامبر اکرم(ص) در کلام و رفتار نسبت به بانوی گرامی اسلام داشتند انجام نمی گردد.

وی افزود: با ایجاد موقوفه جمعی به نام حضرت زهرا(س) این کم لطفی در جامعه نسبت به ترویج سیره آن حضرت جبران می شود و آثار و برکاتش جامعه را در برخواهد گرفت، همانطور که ما تاکنون از تشکیلات مرتبط با حضرت زهرا (س) برکات زیادی دیده ایم.
این مرجع تقلید خطاب به مدیران اوقاف خراسان رضوی ادامه داد: برای شما در امر ترویج فرهنگ فاطمی آرزو توفیق می کنم و امید است نام حضرت فاطمه زهرا(س) و ترویج سیره ایشان روز به روز در جامعه بیشتر شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هم گفت: حضرت زهرا(س) بانوی اول جهان اسلام است و باید معرفت و شناخت ایشان در سطح جامعه اسلامی ارتقا یابد با این حال موقوفات اندکی به نام آن حضرت در خراسان رضوی وجود داشت به همین دلیل موقوفه جمعی با عنوان 'مهر فاطمی' از سال گذشته در مشهد ثبت شد.


حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: در این چارچوب یک مجتمع در زمینی به مساحت هزار و 54 مترمربع با زیربنای دو هزار و 276 مترمربع شامل 17 واحد تجاری و 28 واحد مسکونی در خیابان صاحب الزمان(عج) مشهد از طریق تسهیلات قرض الحسنه خریداری و به نام موقوفه مهر فاطمی در نظر گرفته شد.


وی خاطرنشان کرد: ارزش این موقوفه 160 میلیارد ریال است که در قالب 320 هزار سهم به قیمت هر سهم 500 هزار ریال پیش بینی شده و افراد می توانند با خرید هر سهم که قیمت کمی دارد در این موقوفه مشارکتی سهیم شوند.


به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، برگزاری جشن ولادت و مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) و برنامه های فرهنگی و قرآنی برای ترویج فرهنگ فاطمی به تشخیص متولیان از مهمترین اهداف این موقوفه است./

 

 

فایل های پیوست

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
Copyright © 2024, All Rights Reserved.