• 2456
  • 142 مرتبه
  • 1390/02/05 11:40:40 ب.ظ

حاشيه هاي جشن ميلاد حضرت زهرا(س) در مصر

حاشيه هاي جشن ميلاد حضرت زهرا(س) در مصر

 

 

خداوند ايشان را «فاطمه» ناميد زيرا او و محبينش از آتش جهنم در امان خواهند ماند. خداوند ايشان را «زهرا» ناميد زيرا او گل مصطفي بود. ايشان نماد انسانيت و اسلام واقعي است از همين رو پيامبر (ص) در وصفش گفت «فاطمة بضعة مني يؤذيني ما آذاها ويرضيني ما يرضيها».

اخبار رسيده از كشور مصر حاكي از آن است كه شيعيان اين كشور اواخر هفته گذشته با مراجعه به وزارت كشور مصر خواستار صدور مجوز رسمي براي برگزاري جشن ميلاد بي بي دو عالم، حضرت زهرا (س) در يك سالن بزرگ، شدند اما مقامات اين وزارتخانه به دستور سازمان اطلاعات و امنيت مصر با اين درخواست مخالفت كردند.

گفتني است در پي مخالفت وزارت كشور مصر با برگزاري اين مراسم جشن در يك سالن بزرگ، دسته ها و هيئت هاي مختلف شيعي مراسم متعددي در اماكن مختلف برگزار كردند. ناگفته نماند برخي گروه هاي صوفي كه خود را به شدت علاقمند به اهل بيت (ع) هستند نيز مراسم جشن ميلادي براي دخت پيامبر اكرم (س) برگزار كردند.

تعدادي از شخصيت ها و چهره هاي سرشناس اهل سنت و برخي از اساتيد دانشگاه الأزهر نيز در اين مراسم شركت كردند. از جمله اين افراد شيخ «محمود عاشور» از روؤساي سابق الأزهر و رئيس فعلي «دار التقريب مذاهب اسلامي» بود. وي با سخنراني در اين مراسم بر وحدت ميان مسلمانان تأكيد كرده و گفت: در سالروز ولادت [حضرت] فاطمه ما مسلمانان بايد بياد بياوريم كه از تفرقه رنج مي بريم در حاليكه پيامبرمان و اهل بيت پس از ايشان همگي مسلمانان را به وحدت دعوت مي كردند. بنابراين بر رهبران و علماي امت اسلامي واجب است كه براي وحدت مسلمانان تلاش كنند تا بتوانيم بر دشمنان خود پيروز شويم.

از سوي ديگر شيخ «عبدالحليم عزمي» از علماي ديني و بزرگان صوفيه در مصر مانند هر سال يك سخنراني جنجالي و زيبا ايراد كرد و با بيان حوادث مختلف زندگي حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علي (ع) با لحني غم آلود، اشك تمام حاضرين را در آورد. وي در ادامه سخنان خود گفت: خداوند ايشان را «فاطمه» ناميد زيرا او و محبينش از آتش جهنم در امان خواهند ماند. خداوند ايشان را «زهرا» ناميد زيرا او گل مصطفي بود. ايشان نماد انسانيت و اسلام واقعي است از همين رو پيامبر (ص) در وصفش گفت «فاطمة بضعة مني يؤذيني ما آذاها ويرضيني ما يرضيها»

 

منبع: موسسه تحقیقاتی ولیعصر

فایل های پیوست

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
Copyright © 2024, All Rights Reserved.