• 1276
  • 129 مرتبه
  • 1401/10/05 09:38:04 ب.ظ

حضرت‌ زهرا(س) جایگاه بی‌بدیلی در منظومه فکری شیعه دارد

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان:

حضرت‌ زهرا(س) جایگاه بی‌بدیلی در منظومه فکری شیعه دارد

حجت الاسلام فرزانه با اشاره به اینکه حضرت‌ زهرا(س) جایگاه بی‌بدیلی در منظومه فکری شیعه دارد، از مردم خواست، با نیت فاطمی در اجتماع عظیم فاطمیون شرکت کنند.

 

به گزارش ستاد اطلاعرسانی موقوفه مهر فاطمی، حجت‌الاسلام‌ محمدباقر فرزانه در دیدار اعضای ستاد اجرایی اجتماع عظیم فاطمیون در مشهد، ضمن تقدیر از فعالیت‌های ستاد اجرایی «اجتماع عظیم فاطمیون»، به تبیین شخصیت والا و بی‌بدیل حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: زندگی ایشان چند مرحله دارد؛ مرحله اول تا قبل از رحلت پیامبر اکرم(ص) بود که در آن ایام بیشتر به تربیت فرزندان و مدیریت خانواده خود و نیز همراهی با حضرت علی(ع) می‌پرداخت.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: مرحله دوم بعد از رحلت رسول خدا(ص) بود که حضرت فاطمه زهرا(س) با نقش‌آفرینی اجتماعی و سیاسی به یک سرباز انقلابی تبدیل شدند و در دفاع از ولایت از هیچ اقدامی دریغ نکردند.

وی با تاکید بر اینکه  حضرت‌ زهرا(س) جایگاه بی‌بدیلی در منظومه فکری شیعه دارد، افزود: ما در شناساندن سیره و شخصیت ایشان به نسل جوان خوب عمل نکرده‌ایم و از این رو؛ در این مسیر باید بیش از پیش تلاش کنیم.

حجت‌الاسلا‌م‌ فرزانه خطاب به ارادتمندان به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، به ویژه مردم شهر مشهد، از آنان خواست با نیت فاطمی در مراسم و در اجتماع عظیم فاطمیون در روز شهادت آن بانوی والا مقام شرکت کنند.

گفتنی است «اجتماع عظیم فاطمیون» صبح روز سه‌شنبه از ساعت ۹ در محل عرصه میدان شهدا آغاز می شود که پس از اجرای مداحی و سینه زنی، پیکر تعدادی از شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس تشییع و حاضران به سمت حرم مطهر رضوی مشرف می شوند و پس از آن از سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بهره خواهند برد.

 

منبع: خبرگزاری حوزه

فایل های پیوست

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
Copyright © 2024, All Rights Reserved.