ماژول رسانه

  • 1300
  • 228 مرتبه
  • 17 دی 1401

مشارکت موقوفه مهر فاطمی در طرح موفق گلپوش ویژه مدارس متوسطه

مشارکت موقوفه مهر فاطمی در طرح موفق گلپوش ویژه مدارس متوسطه

امیر عباس زاده پهلوان، معاون موسسه آموزشی پرورشی تربیتی امام سجاد(ع) از احیای طرح کتابخوانی گلپوش با همکاری موقوفه مهر فاطمی خبر داد.


 

به گزارش ستاد اطلاعرسانی موقوفه مهر فاطمی، این طرح بخشی از یک طرح جامع در زمینه سبک زندگی (روابط دختر و پسر، انتخاب همسر، شبهات روز، زندگی و خوشبختی) می باشد که مرحله نخست آن به عفاف و حجاب اختصاص دارد.

به گفته عباس زاده، در طرح گلپوش که یک کارگاه چند رسانه ای محسوب می شود، کتاب گلپوش که طی دو سال توسط موسسه امام سجاد(ع) با محوریت نگاهی نو به حجاب، در قطع جیبی، تمام رنگی و گلاسه تدوین شده است، با هماهنگی آموزش و پرورش طی یک ساعت درسی به صورت امانی در اختیار دانش اموزان مدارس دخترانه  متوسطه اول و دوم قرار می گیرد و پس از مطالعه، در آزمون تستی ساده شرکت می کنند و بالاترین نمرات، جوایزی دریافت می کنند.

معاون موسسه آموزشی پرورشی تربیتی امام سجاد(ع) اضافه می کند: پس از آزمون به صورت بی نام از دانش اموزان پیرامون محتوای کتاب نظرسنجی می شود که مطابق نتایج آن تاکنون بیش از 80 درصد مخاطبان، تصیم گرفته اند محجبه شوند و سایرین نیز میزان بدحجابی شان کمتر شده است.

وی با بیان اینکه طی دیداری که به اتفاق سایر فعالان حوزه عفاف و حجاب با رهبر معظم انقلاب داشته اند، طرح گلپوش جزو چند طرح منتخب کشوری شناخته شده است، تصریح می کند: هدف ما بلاغ مبین طبق مبانی دینی و از طریق استدلال های عقلی و الهی است فارغ از اینکه پذیرشی وجود داشته باشد یا نداشته باشد.

عباس زاده در ادامه  به هشت سال فعالیت این طرح از سال 93 تاکنون، اشاره و خاطرنشان می کند: در این مدت، 900 مدرسه در شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، تهران و ساری و 600 مربی نیز در شهرهای مختلف آموزش دیده اند. همچنین کتاب گلپوش به چاپ بیست و هفتم خود رسیده است. در عین حال به دلیل مشکلات مالی امسال امکان تجدید چاپ کتاب را نداشتیم و طرح رو به تعطیلی بود که با همکاری موقوفه مهر فاطمی، با تیراژ 5 هزار جلد تجدید چاپ شد.

معاون موسسه آموزشی پرورشی تربیتی امام سجاد(ع) ضمن اعلام آمادگی جهت پوشش همه 400 مدرسه مقطع متوسطه در مشهد طی یک سال، مهمترین مشکل پیش روی گسترش طرح را چالش های مالی معرفی می کند./

 

فایل های پیوست

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
Copyright © 2024, All Rights Reserved.